5 Haziran 2012 Salı

INSAN OLMAK

Ne anlatsam bos simdi... Neye yansam yavan..Hangi duygunun elinden tutsam, boslugu sariyor gibiyim.. 


Kizgin ve kirginim insanliga..Bunca olan bitene tepkisiz kaldigi icin. Duygularin icini bosalttigi icin. Varliginin anlamini yoklamadigi icin. En cok da DUSUNMEDIGI icin... Genclige bakiyorum bir genc olarak, belki cok megolamanca olacak, ama; kendimi sansli hissediyorum. Onun icin, bunun icin, yukarida saydiklarim icin.DUSUNDUGUM icin... DUSUNMEYI SEVDIGIM icin. Belki yoruluyorum, yipraniyorum hatta hirpalaniyorum; ama yilmiyorum, o da bana yetiyor... 


Daha Polyannaci yaklasmak istiyorum bazen. "Belki de kotuyu gormek istemedikleri icin kaciyorlar dusunmekten" diyorum. Hayat zaten basli basina adaletsiz, neyini sorgulayacaklar? Hadi sorguladilar diyelim hangi cikarimdan keyif alacaklar? Burdan sukursuz ya da memnuniyetsiz olarak algilanmak istemiyorum. Sadece, insanlarin sukretmeleri icin insanca yasamalari gerekir. Memnun olabilmeleri icin zitti kavramin var olmamasi onceliktir.


Dogrular ve tercihler subjektiftir, hemfikirim bu konuda; ama gel gelelim INSANLIK ise mevzu bahis orda bir durmak gerek! Ben demeden "BIZ" diyebiliyorsa insandir o mahluk. Paylasabiliyorsa, hissedebiliyorsa, yaniyorsa cani gozu yasli sokak cocuklarini gordugunde ya da yasamak icin copu karistiran insanlara baktiginda yuregine ok saplaniyorsa insandir. 


Yormadan seviyorsa karsisindakini ve cikar amaci yoksa, kagit parcalarina hayatin mihenk tasi olarak bakmiyorsa, aski bacak arasinda degil, yurek arasinda yasiyorsa, mutlulugun her cografyada ayni lugata sahip oldugunu farkedebiliyorsa, aslinda aglamanin en asikar "insanlik belirtisi" oldugunu kabul ettirmisse kendine gecici mutluluklara kole olmak yerine INSANDIR iste o zaman. Butun damarlarinda, hucrelerinde insanlik vardir o bunyenin... Soludugu havayi paylasim olarak birakir Dunya'ya. Hakikatlidir, yureklidir, duyarlidir...


Yine derinlere daldin huzur..Farkindayim huzurun kacti yine..Kacti da gelmedi degil mi kopoglu... 


Belki cok alakasiz gorunecek; ama bu yaziyi okuma inceligi gosteren insanlardan bir ricam olacak "9 Haziran'da Ankara'da AYOP(Atamasi Yapilmayan Ogretmenler Platformu) haklari adina, magdur Ogretmenler adina, en onemlisi ADALET adina eylem yapacak. Yakininizda, akrabalarinizda, es dostlarinizin arasinda bu dertle dertlenen insanlar varsa haber verirseniz minnettar olurum. Bu arada sizi de bekleriz. 


Insanlik, mutluluk, huzur ile...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder