13 Temmuz 2012 Cuma

Cesm-i Cihan( Nam-i diger: AMASRA )

Onceki yazimda arkadasimin geldiginden bahsetmistim. Once merkezde gorebilecegi yerlere gittik, ikinci gun ver elini Amasra.

Kisaca tarihinden bahsetmek gerekirse Bartin'in ilcesidir Amasra. Fatih'in burayi fethettiginde soyledigi sozdur"Cesm-i Cihan burasi" diye. Gercekten gorulmeye deger bir yer. Denizi, kalesi, sahili, yesili, gozlemesi, midye dolmasi (belki 50 tane yemisimdir:)...Minik bir doga harikasi.

Araba kiralayacak param olmadigi icin otobusle gitmek zorunda kaldik maalesef. Ellerimizde valizler indik Amasra'ya. Allah'tan cok uzak degil 2.5 saat suruyor.

Kiraladigimiz pansiyona esyalari biraktik. Hemen tatil moduna gectim tabi. Sortumu, yuzucu atletimi, parmak arasi terlikleri giydim attim kendimi sokaga. Biraz aksamustune kaldigimiz icin denize giremedik ilk gun. Soyle bir cevreyi gezdik birlikte. Amasra'nin sus esyalari meshurdur. Bir sokak bastan asagi ivir zivir dolu. Incik, boncuk bir suru sey. Saatlerimizi aldi o sokaktan cikmak :(

Hic sevmem uzun uzadiya esyalara bakmayi. Ne yapacaksin can dostun bakiyor, katlaniyorsun. Sonra ciktik sahili turladik. Deniz kenarina indik, yerde armutlar ortasinda direk ustunde bir ates, cok hos bir mekan yapmislar. Icecegin elinde dalga seslerinin cikardigi melodi, kafanin uzerinde yildizlarin dansi...

Bir sure sonra oldukca bunaldim, tam o sirada mekan sahibi bir sarki acti "Angara'nin baglari da buklum buklum yollari..." Allaaaahh tutmayin beni, normalde okula arabayla giderken ne zaman bu sarki ciksa yol kenarina ceker oynardik arkadaslarla:) Firladim ayaga oynuyorum deli gibi. Bir anda etrafimizda oturan herkes oynamaya basladi.O salas mekani kir dugunune cevirdim:) Tam o sirada mekan sahibi gelmez mi? "Benimle oynayacaksin" dedi. Siritip bakiyorum adamin suratina; ama icten ice "oglum bak git" diyorum :) Dedem yasinda, kir sacli, agzinda buram buram bira kokusu...Nasil igrendim anlatamam. Neyse iki sallandik dedemle sonra " Hadi millet gidiyoruz dedim."

Kalktik biraz daha turladik, tabi ben bu sirada deli gibi nerede midye dolma gorsem yiyorum. Rahat 30 tane yemisimdir:) Artik kusacagim, oyle boyle degil, dayanamiyorum:) Derken tuttuk pansiyonun yolunu. Cok dandik bir evdi nuhnebiden kalma esyalarla; ama yeri cok guzeldi. Denizle aramizda 50 metre vardi:) Sabah erkenden kalktik, cektim mayomu, sigaram, havlum,kremler tuttuk denizin yolunu. Cocuk gibi mutluyum cunku bu sene daha deniz sezonunu acmamistim. Derken daldim denize yuzuyorum. Allahim sigara ne hale getirmis beni 20 kulac attim nefes alamiyorum. Dinlen Huzur yoksa sonunda dedigin olacak huzura ereceksin dedim:) Dinlendim, yuzdum yuzdum yuzdum... Eve geldik kahvalti yaptik aksama dogru yine deniz:) Bu sekilde 5 gunun gunduzleri denizde aksamlari sahil, cafe, canli muzik, halk oyunlari izleye izleye gecti.

Cok yanamadim maalesef. Biraz kizardim o kadar. Bugun geldik eve. Arkadasim bayildi tabi, gitmek istemiyor; ama biletini aldik :( Sirada nereye gitsem diyorum; ama ekonomim Yunanistan'dan beter durumda:) Ramazan'a sayili gunler kala degerlendirmem lazim firsatlari:)

Yorgunum blog, uyumam lazim biraz. Bu arada bu sicak beni mahvetti, sap sap ter akiyor vucudumdan:( Hala sinavla ilgili net bir haber yok iptali konusunda. Eylem yap yap biktim artik! Hakkimizda hayirlisi olsun ve Eylul'de kadrolu isbasi yapalim artik. Haydi kal saglicakla, gorusuruz yine...