23 Ağustos 2012 Perşembe

...Suruye saydilar bizi.

Hep diyorum: "Biktim artik neden?" demekten. Aldigim nefes dahi soru isaretlerine takilir oldu yine bu gunlerde. 

Yine yasadigim cografyanin dort bir yanini gozyasi kutsuyor... Ben usandim anlatmaktan; ama insanlar anlamamak icin direnmekten bikmadi. Her yeni gune sehit haberleriyle uyaniyoruz. Memurun durumu icler acisi... Hukumetim sagolsun Amerika'ya kesif(!!) yardimi yapiyor. Cok degil canim 1 trilyoncuk!!! Suriye'den gelen partizan kokenli insanlar icin de 200 milyon dolarcik harcamisiz, abartmayin yani. Altini cize cize soyluyorum, HELALI HOS OLSUN. Yeter ki "INSANLIK" adina, muhtaclara yardim adina yapilsin; sozum yok. Mamafih, sen Amerika'ya yardim ederken sevgili Hukumetim, kan aglayan Ogretmenin ve Doktoruna gelince "Neden odenegin olmuyor?". Ortadogu'ya akitiyorsun oluk oluk da neden Ulkendeki acizleri gormuyorsun?

Bu ara Myanmar'da onlarca Musluman katlediliyor, yardim yolluyorsun. Allah razi olsun. Ayet var "Muhtac olana yardim etmeyen bizden degildir." "Elhamdulillah" diyorum, uydun ayet-i kerimeye. Peki Ulkendeki yokluk ceken insanina ne kadar comertsin? 32 egitmeni kaybettin sen simdiye kadar Hukumet, biliyorsun degil mi? Kayip deyince, Dunya'daki terorist sayisi 35.000 civarinda ve bunun 17 ya da 18.000'i senin Ulken'de. Acaba dusunmez misin neden senden bu kadar nefret ediyorlar? Bak o kadar "Allah Allah" diyorsun; ama en buyuk "Allahsizligi" sen yapmiyor musun "KUL HAKKI" yiyerek!!!

Bahsetmistim daha once de; dagda  olenler "INSAN". Dili, dini, irki ne olursa olsun insanlar. 10 yasinda bir cocugun yuregine hergun nefret tohumlari serpersen ileride Evliya olmasini bekleyemezsin. Bugun o cografyada ben de, sen de, o da yasasak ayni seyi yapmayacagimizin garantisini kim verebilir? Bunu soyledigimde PKK gibi bir teror grubunun yanlisiymisim gibi bakiyorlar bana. ASLA! Icinde insanlik barindirmayan hicbir grup, orgut, dernek ayni fikri paylasma sansina sahip degildir benimle! Sadece bu isin "SILAHLA COZULEMEYECEGI" ortada. Sen Ulkendeki butun askerleri oraya yigsan da bu olaydan nemalanan gucleri ve beyinleri ortadan kaldirmadikca, "Kardesim, gel otur masaya ne istiyorsun?" demedikce bu isi cozemeyeceksin. Bunu anlamak bu kadar zor degil de kabul edip sindirmek uymuyor sana degil mi Hukumetim?

Susamiyorum artik! Yapilan haksizliklari gordukce, gozu yasli insanlara baktikca avazim ciktigi kadar bagirmak istiyorum. Insanlar  fikir beyan etmekten korkar oldu. Oyle guzel sindirdiniz ki Milleti, rahat rahat at kosturuyorsunuz simdi haliyle. Adamlar size acik acik diyor ki "Bakin, istedigimiz yerde istedigimizi yapariz." Neden bunu gormemek icin direniyorsunuz? 

Yahu Antep Emniyet Mudurlugu onunde adamlar otobus patlatti be, yuh! Emniyet Mudurlugu, hani aile apartmani degil. Bu kadar mi guvenlik onleminiz var sizin?  Resmen dalga geciyorlar sizinle, anlamiyor musunuz? Suriye sinirinda bir il burasi. Multecileri almissin kapidan iceri; onlem seviyen hat safhada olmasi gerekirken yasadigin olay canimizi ne seviyede korudugunu gosteriyor ayan beyan!

Gecmisine saygi duy Hukumet! Bu topraklari kurmak icin can hiras cabalayan insanlarin din, dil, irk ayirmadan topyekun verdigi emeklerini dusun, vicdan muhasebeni yap, oyle koy yastiga basini. Iyi uykular!..

Bu gece icin;




4 yorum:

  1. "Kardeşim gel otur masaya, ne istiyorsun?" diye sormak ne kadar çözüm getirebilir sence?
    Adamların ne istedikleri ortada.. Burada önemli olan senin ne kadar taviz verebileceğin..

    Almanya'da da binlerce Türk yaşıyor. En yoğun yaşadığımız hadi şehri geçtim, bir kasabayı iste bakalım adamlardan ne cevap veriyorlar sana..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir Gay oncelikle kendine bir blog edinmeni ve yazilarinla bizi aydinlatmani istiyorum. :) Yetti bu kacak gures yahu:)

      Ilaveten, insanlarin istekleri salt cografya degil. Gecmisin bir "ozrunu" bekliyorlar.

      Kimseye kalkip toprak satalim demiyorum; ama bu sekilde de halledemedigimizi artik gorup, insanlarin buna daha "INSANCA" bir cozum getirmesini istiyorum. Soyler misin gozu yasli insanlardan baska ne kaliyor geriye? Her gun "kiniyor" buyuklerimiz teroru; ne oluyor? KOCA bir HIC! Bedduayla, topla, tufekle cozulecek bir sey degil demekki bu, 90'larin basindan beri.

      Olay toprak parcasiyla bitmiyor yani. Mamafih, sunu da kabul ediyorum: Turkiye'de yasayan tek etnik soy Kurtler degil. En az onlara taninan imtiyaz kadar Abhaza, Cerkez, Laz, Kafkas ve diger azinliklara da imtiyaz taninmali.

      Ayrica Almanya ya da diger Ulkelerin tutumlari dogru diye bir sey yok. Ki Hitler gibi bir soykirimcinin vatani Almanya. Fasizm'in kalbi, elbette vermez adam. Binlerce yahudi'yi cira gibi yakti. 60'li yillardan bu yana senin Vatandasini neden kabul etti Ulkesine? Amele olarak kullanmak icin. Ha, bakti 80'lere gelince adamlarin cocuklari okumaya basladi (bizim anne-baba-amca-teyze grubumuzdaki jenerasyon) hoooop hemen parali cikis verip 1984 yilinda binlerce Almanci'yi kestirip atti Ulkesi'nden.

      Kafatascilik hangi cografyada olursa olsun karsiyim Bir Gay'cigim. Silahla da bir seylerin cozulemedigini gorecek kadar muhakeme yapabiliyorum hamdolsun. Ben artik teror belasindan aglayan insanlar gormek istemiyorum. Elbet orta yol bulunur, ayrica sunu da unutmamak gerekir. Osmanli Anadolu'ya girdiginde bu insanlar yine o cografyadaydi. Ote yandan, Kurtulus Savasi'nda etnik bagi ne olursa olsun insanlar omuz omuza carpisti. Otekilestirmeden, yargilamadan, elestirmeden; ama "BIZ" diyerek.

      Cok siyaset yapmayalim, malum konusan insan "parmakliklar" ardindan izliyor hayatinin geri kalanini :) Cumlemi su sekilde noktalamak istiyorum? Ne mutlu "INSANIM" diyene!


      Sil
  2. Kangrenleşmiş sorunlar... Zor olsa da çözümü, başarmalıyız bunu. Birisi Uşak'a atanınca nasıl bakıyorsa duruma, Hakkari'ye atanınca da o şekilde bakabilmeli. İşte ben o zaman çözüm gerçekleşmiştir derim. Ancak kangrenleşmiş uzuvların tedavisi bazen acı olabiliyor; uzvu gövdeden tamamen ayırmak. Bu demek değil ki bu ayrılık haritalar da olacak. Asıl sorun zihinlerdeki ayrılığın nesiller geçtikçe daha da belirginleşmesi ve kalıcı hale gelmesidir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katiliyorum Acemi'cigim. Zihinde bitiyor dedigin gibi olay. Bu sikintiyi kangrenlestiren bizsek sayet, tedavisi de ayni bunyeden cikmali. Yoksa, yillarca umutlarini heyecanla erteleyip, hezeyanla karsilasan nice genc insanlar yitip gidecek bu Ulke'den...

      Sil