4 Ağustos 2012 Cumartesi

Susma HAYKIR!!!

Sevgili blogdaslarim bu yaziyi size suan itibariyle 37.22 saatlik uykusuzlukla yazdigimdan mutevellit, arada sacmalarsam kusuruma bakmayin...


Tahmin edeceginiz uzere yorgunluktan harap ve bitap dusmus durumdayim.Neden? Bugun Ankara'da AYOP(Atamasi Yapilmayan Ogretmenler Platformu) olarak Turkiye capinda eylemimiz vardi.


Sabah saat 03.00 sularinda hareket ettik. Iyi hos ki ben 4 saatlik uykuyla duruyorum bu arada. yakinda Insomnia olacagim sanirim. Dagilmayalim, yolculuk berbat geciyor. 22 kisiye bir midibus verdikleri icin koltuklari rahatsiz mi rahatsiz. Sinan Ozen'in nagmeleriyle yola devam ediyoruz. Sofor zaten altinda Isuzu degil, F1 arabasi var saniyordu sanirim. Virajlarda yayik ayranina donduk. Oyle ki bir ara ayaklanip "Cek saga, ben kullanacagim " diyecektim. Velhasili geldik Bolu'ya. Dediler "2 saat mola" Saat 05.30 ve 07.30'a kadar oturacagiz orda. Nasil bir soguk anlatamam... Allah'tan babaannem kilikli biri olarak son derece pimpirikli oldugum icin sanki 3 gunlugune gider sekilde bir sirt cantasi hazirladim; ama faydasini fazlasiyla gordum. 


Uzun uzun giyinmeme ragmen hemen sifayi kaptim orda. Yola ciktik; ama midem nasil bulaniyor. Ankara'ya geldigimizde cikartmak uzereydim neredeyse. Bu arada, sunu da unutmayayim gorustugum "malum arkadas" da sirf beni gorebilmek icin Istanbul AYOP grubuyla geldi eyleme:) Garibim onca zahmete katlandi benim icin. Neyse Kurtulus Parki'nda toplandik. Aradim hemen bulustuk. Aldim kendisini de bizim gruba. Artvin, Antep, Diyarbakir, Antalya, Mersin, Izmir, Elazig ve bir suru ilden insanlar geldi. Oyle ki yetisemeyenler icin 11.00'de baslayacak eylem bir saat rotarli basladi.


Grup uyemiz temsili formalarimizi dagitti. Garibime de verdi, masum masum bakiyor bizimki. Tamam sen giyme, senin yerine ben giydim varsay dedim. Ve yuruyus baslasin!!! Ellerimizde pankartlar agzimizda "ATAMA HAKTIR,SUSMA HAYKIR!!" nidalariyla baslayip Devlet Erkanina inceden giydirmelerle bezenmis bilimum sloganlarla Kizilay'a dogru yuruyoruz. Bir ara arkadas "Huzur baksana arkaya" dedi. Kalabalik hayli uzun... Gurur duydum. Tahmini 1000 kisi diyordum; ama Polis tespitine gore 2500 civariymisiz. Yeterli mi? Elbette degil. Kasim ayindaki eylem 7000 kisilikti ve akabinde 17.000 alim yapilmisti. Neyse, Ramazan ayinda buna da sukur.


Tabiki aksakliklar vardi ki bence en onemlisi Ezan okunurken slogan atmanin ve basin aciklamasinin kesilmemis olmasi. Son derece yanlisti. Sonucta Musluman bir Ulkedeyiz ve Ramazan ayindayiz. Sahsen karsi basin olsam ben burdan vururdum bu eylemi.


Yuruyus Milli Piyango Idaresi'nin karsisindaki ara sokakta sona erdi ve aciklamalar basladi. Hava oyle bir sicak ki uzerimdekiler resmen vicik vicik ter. "Hadi gidelim" dedim cancagizima. Gittik Burger'da oturduk. Bu arada tuvalette ustumu degistirdim. T-shirt'umden siksam ter akacakti. Sohbet etme sansimiz ancak o zaman oldu haliyle cunku arkadaslarim beni bilmiyorlar. 


Konustuk, ettik derken bunun eli telefonunda "Telefonu alabilir miyim?" dedim. Ilk gunden diye bir tepki. Ilki sonu yok, alayim dedim. Karistirdim, aklima soru isaretleri birakan bir iki mesaj gordum ve sadece sunu soyledim "Empati kurmani istiyorum senden. Ben seni soru isaretleriyle biraksam ne kadar guven duyarsin bana?" dedim. Mesajimi aldi sanirim "daha dikkatli olacagim" dedi. Acikcasi olmasa da umrumda degil. Sunu biliyorum ki "kimse vazgecilmez DEGILDIR!"


Saat 3 gibi bitti eylem. Arkadaslarla bulustuk yeniden. 16.00 gibi Istanbul Grubu ayrilacagindan garibim 15.30'da kalkmak zorunda kaldi. Biraz mesafe var tabii; ama ayaklarim o kadar agriyor ki "Kiyamam sen gelme, yoruldun bugun" dedi. "Emin misin?" diye birkac kere usteledim "yok yok, kal arkadaslarinla" dedi. Haliyle oturdugumuz yerden yolcu ettim onu.


Bizim de kalkis saatimiz 17.30 idi; ama sorumsuz bir sahis yuzunden 18.45'te hareket ettik Ankara'dan. Normalde yolculukta gozumu kirpamam. Bu yuzden de genelde ben kullanmaya calisirim arabayi ailecek bir yere giderken; ama oyle bir yorgunluk ve uykusuzlukla kitap okurken (Yillar once yarim kalan Ahmet Altan-En Uzun Gece'yi okuyorum) uyuya kalmisim. Mola vermisiz saat 20.30 gibi. Arkadaslar uyandirdi. "Gel Huzur cay-sigara yapalim, cok horladin lan" diye :)


Tekrar hareket ettik, kitap okumaya devam ediyorum;ama gozlerim nasil yaniyor anlatamam.Sanki biber gazi yemisim gibi... Neyse, eve girdigimde saat 23.30'du. Hemen bir yorgunluk sigarasi, ardindan eylemle ilgili haberlere bakma ve ardindan guzel bir dus alip gelismeleri yazmak istedim. 


Soyle bir gun analizi yapiyorum da Sinavin uzerinden 1 aya yakin sure gecmis ve Ramazandayiz. Buna ragmen Turkiye'nin dort bir yanindan 2500 kisinin bu konuyla alakadar olmalari hosuma gitti. Hem atanamayip hem de kapi arkasina siginan aciz insanlara bir sey demek istemiyorum, Allah'a havale ediyorum. Biz emek verip kendimizi gostermeye calisirken hazira konmak hangi vicdana sigarsa muhasebesini de ona gore yapsinlar!


Boyle iste blogdaslarim. Yakinda icerden yazabilirim size. Gorusume gelmeyi unutmayin ha:) Saka bir yana, dilerim dogacak gun kalbimizdeki umutlarin yesermesine vesile olur. Gonlumuzden gecenin hakkimizda hayirli olmasi ve emeklerimizin karsiligini alabilmemiz temennisiyle... 

9 yorum:

  1. helal olsun sana huzur abidemmm :D hem eylemden dolayı hem de kimse vazgeçilmez değildir felsefesinden yararlandığın için :D ankarada olsaydım koşup gelecektim yanına ama ben de istanbula geldim aynı gün malesef :D Öptüm seni kendine dikkat et :D

    YanıtlaSil
  2. Biliyorum minigim, konusmustuk daha once. O yuzden haber vermedim sana. Olsun. Sen eglen, gonlunu ferah tut da biz yine gorusuruz. Illaki bir eylem daha olur Ankara'da, o zaman gorusuruz :) Ben de opuyorum seni ;)

    YanıtlaSil
  3. umarım atamalarınız olur atama konusunda mezun - ihtiyaç - alan olayı da çok önemli tabi.

    YanıtlaSil
  4. O Gay'cim oncelikle guzel temennilerin icin cok tesekkur ederim; bu o kadar uzun ve kisir dongu bir konu ki. Aslinda alan- ihtiyac vs bunlarin hepsi hikaye. Bugun mahalle bakkali gibi her sehre en az bir universite acacagina, sadece bir kampusun ihalesine yatirdigi parayla dahi onlarca okul yaptirabilirdi basimizdakiler.

    Geri kalmis ve genc nufus potansiyeli hayli yuksek olan bir ulke oldugumuzdan, bunca aktif bir kitleyi nasil kanalize edecekler? Ya Univeriste acacak oraya kanalize edecek ya da cemaatler olusturup oralarda sindirecek.

    Bugun Univeristelere yapilan Arastirma Gorevlisi alimlarina bakmani tavsiye ederim. Her Universite en az muhakkak bir tane Ilahiyat mezunu aliyor ki bazi Universitelerde bu sayi 10'a kadar cikiyor. Benim bolumum ise 100 kusur Universite'den sadece 12 tanesinde o da 1'er kisiden olusan kontenjanlar vardi. Dusun benim secme sansim yok. Butun benimle ayni bolumden mezun insanlar buralari secmek zorundayken bir Ilahiyatci "o piti piti" yapip caninin istedigini yazabilecek. Ote yandan sen de sanirim Egitim Fak. mezunusun, bilirsin. 40.000 atama yapilacak guya; ama 10.000 kadro Din Kulturu ve digerlerine parsellendi. Ne anladim ben simdi bu atamadan? Sonra goz boyuyor Allah'in ..... M.E. Bakani!!! (boslugu istedigin gibi doldur:)

    Anlayacagin ihtiyaclari olusturan da o ihtiyaclari ortadan kaldiran da Hukumettir O Gay'cim. Sinirlendim, yazdim bir suru yine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. huzurcum senin bam telin de bu konu işte dokunduğun zaman sinirlenip döktürebiliyorsun :) yazdıkların da çok haklısın hoş bizim ülkemiz kadar eğitim sistemini deneme tahtası haline getirmiş her sene farklı sistemler oluşturan deneyen tutturamayan başka bir ülke yoktur sanırım +dindar toplum oluşturulacak ya güya! (asıl hedef koyun sürüsü sorgulamayan nesil yetiştirmek) o yöndeki tüm hareketler mübah gelecektir hükümete... yok eğitim fakültesi mezunu diilim :)

      Sil
    2. O halde kusuruma bakma, seni de bir meslektasim saniyordum. Aynen O gay, haksizliktan bahsediliyorsa susamiyorum. :) Karsimdaki kim olursa olsun...

      Sil
  5. huzurum sakin ;) yavrum çok iyi yapmışsınız eylemle ;) hakkınızı arıyosunuz ama hökümet politikası canınıza okuyo seni çok iyi anlıyorum. neyse yavrum eylem ısrar istek çaba bunların hepsinin bi karşılığı olur umarım senin ve senin gibi bir çok insan için ;) az dinlen bakalım da kendine gel sen bize lazımsın :D ankarada olsaydım da ben de yanınızda dursaydım keşke :/

    YanıtlaSil
  6. Panda'cim Istanbul AYOP grubuyla da gelebilirdin. Her ilden otobus kalkti ucrestsiz. O zaman bu soylediklerini bir soz olarak algiliyor ve diger eylemlere katilmani bekliyorum. ;)

    YanıtlaSil
  7. ha.haa sanırım bu eylemlere benim de katılmam gerekir. ne de olsa muhalif bir geyim ve türk eğitim sistemini pek eleştiriyorum bu son günlerde.. ayrıca öğretmenlik gerçekten ayaklar altında. ister atan ister atanma..

    geleceğini düşünen toplumlar öğretmenine yatırım yapar.. örneğin bu yıl Amerika tam donanımlı matematik öğretmeni yetiştirme kampanyası başlattı.. 10 yılda 200 bin öğretmen hedefliyorlar... ve muhteşem bir meblağa ayırdılar. biz ise ancak var olan boğaza muadil bir kanal yapmayı ya da yeni şehirler kurmayı veya 3 çocuk hedefliyoruz..

    yaptık yaptık diye övünenler o duble yolları alın münasip işlerde kullanın... sonuç eğitim sistemi ve verilen değer bakımından pek kalifiye bir toplumda yaşamıyoruz, diye düşünüyorum naçizane..

    YanıtlaSil