5 Ağustos 2012 Pazar

Turkiye Agliyor...

Blog sahibi oldum olali kendimi kose yazari gibi hissediyorum ki en buyuk istegim (bir zamanlar yayimlanan "K dergisi"nde) bir kose yazari olmaktir...


Yasananlara tepkisiz kalamamak gibi bir ozelligim var. Ayni bilinci genis kitlelerce de olusturabilmek en buyuk utopyamdir. 8 asker ve yine terorist oldu Hakkari'de bugun. Tipki yillardir öldugu ve öldurdugu gibi...


Herkes PKK'ya kufur ediyor. "Allah sizi kahretsin, ölunuz les, diriniz kalles vs vs." Insanlarin goremedigi nokta ise her iki taraftan ölenler de birer "INSAN". Burdan farkli gruplarin savunulucugunu yaptigimi dusunmesin kimse. Ben olayin "insanlik" kismindayim. 


Söyler misiniz siz de o cografyada yasasaniz ve dogumunuzdan itibaren size "aslinda bu topraklar senin. Bu kallesler atalarina iskenceler yaparak senin elinden aldi." seklinde bir dayatmada bulunsa siz ne tepki verirdiniz? Sesinizi duyar gibiyim "onlar da okusun, salaklar mi? Onca yazilan/cizilen var." O zaman ben de sunu sormak istiyorum: "Kacimiz 80'li yillarda, hatta Cumhuriyet'in kurulusundan bu yana o insanlara yapilan iskenceleri okudu?" Sahsim adina okudum ve bu Ulke'nin vatandasi olarak kendimden utanc duydum. Cok kucuk bir bilgi paylasmak istiyorum size o zamanlarda yapilan " Köyun buyuk erkekleri meydana cikartilip, anadan uryan soyundurularak kakalari yaptiriliyor ve kakalari kendi es-cocuklari ve koy halkinin önunde ZORLA yedirtiliyormus". 


Simdi sormak istiyorum babaniza/dedenize/amciniza kisaca akliniza gelen bir buyugunuze gözlerinizin onunde bu iskenceler yapilsa nasil bir psikolojiyle buyurdunuz ve bu Ulke'ye nasil bir yaklasimda bulunurdunuz? Kabul ediyorum, bugun Dogu'ya yapilan yatirim ve yardim bir Karadenizli olarak benim köyume yapilmadi. Yil 2012 ve benim köyumde hala yol yok!


Evet bu demek degildir ki insan öldurelim. Sunu unutmamak gerek bugun askeriyenin ve dis guclerin nemalanmasi gereken bir seyler olmak zorunda. Sayet PKK gibi bir teror örgutu olmasa askeriyeyi kim takar? Gucumuzu göstermeye calistigimiz tek alan ic savas degil mi?


Baris yoluyla bir seyler cözmek istesek, emin olun bizden önce dis kuvvetler buna mani olur. Orada besledikleri insanlar sadece birer piyon. Asil amac Irak-Suriye-Turkiye 3'lusunun 3.kolu icin hazirlik yapmak. Bugun Super Guc'un elinde kalan petrol rezervleri 50 yillik ömre sahip ve adamlarin yakita ihtiyaci var. önlerini göruyorlar, elbette karisiklik cikartacaklar ve parcalamaya calisacaklar bizi. 


Bakin "Kurtaj Sorunu"nu ortaya attilar gecenlerde, neden? Cunku Suriye'ye Savas Ucaklari kesif gezisi yapiyordu. N'asil uyutacaklardi milleti?Alin dediler size sorun.Yazin, cizin, kufredin de biz de isimize bakalim. Uyuma ey Halkim! Gör artik önunu! Benzin aliyorum bugun bir baktim litresi 4.47 TL! "Oha, ne ara firladi bu kadar?"dedim. Cevap ortada. Suriye olayi patlak verdiginden beri.


Dagilmayayim, insanlara sunu anlatamiyorum. Yillardir öluyor ve ölduruyoruz, sonuc? Kan, gözyasi, aci dolu aileler. Demek ki bu insanlarla konusmak, ortak paydada bulusmak lazim.Yoksa yarin ben de sen de o da kisaca hepimiz keklik gibi vurulacagiz. Birkac ay once dagdakilerden affedilen bir teroristin konusmasini okudum bir yerde. Gercekleri öyle guzel gösteriyordu ki. Hatirladigim kadariyla aktariyorum: " Ben daga ciktigimda 15 yasindaydim ve karsimda 20'li yaslarda bir Turk askeri. Geldim 25 yasima ve yine karsimda 20'li yaslarda bir Turk askeri. Biraz daha zaman gecti 30'larimdayim, bakiyorum hala 20'lik bir delikanli. 45 yaslarindayim suan ve anladim ki bunun sonu yok, teslim olmaya karar verdim ve hala karsimda 20'li yaslarda bir Turk." Ne kadar aci ve acik degil mi?  


Bugun 2-3 ay egitim verdigimiz insanlari daglara yolluyoruz carpissinlar diye.Karsilarindaki insanlar ise o cografyanin adami. Yillarini o daglara vermis. Haliyle gencecik, umut dolu insanlari tabiri caizse "keklik gibi" avliyorlar. Avrupa'nin her seyini örnek aliyoruz; ama 18.yy'dan bu yana bir askeri sistemini tam oturtamadik. Halbuki, Metehan zamaninda kurulmustu 10'luk sistem, hani gunumuz Dunya'sinin hala daha temelini olusturan.


Askerlik gönullu ve mesleki olmali. Acemi insanlardan asker yaparak sadece nufusun cogalmasini engellersin, suan yaptigin gibi. Sonra Asker Erbabin'dan buyukler "Kiniyoruz" derler. Ne oldu kinadin da? Hangi annenin gözyasini ve acisini dindirdin? Sen huzun dolu 2 dakikalik konusmani yaptin, sonra sirca köskunde viskini yudumlamaya gittin... Ocagina ates dusen insanlar ne yapsin? Once senin halini kinasin evet, sonra?


Sonuc olarak, silahla cözemeyecegiz biz bu problemi. Ne demis atalarimiz "Kalem kilictan keskindir!". Otur adam gibi masaya, dertlerini ve isteklerini dinle bu insanlarin, orta yolu bulmaya calis!


Dilerim dili, dini, irki ne olursa olsun hicbir insan evladi daha fazla bu aciya maruz kalmaz; ve umarim Gunes umut, sevgi, baris icin dogar butun halklarin uzerine... 

2 yorum:

  1. Katıldığım ve katılmadığım yerler var. Lakin kesinlikle her iki taraftan ölenler de birer "INSAN". Bu yüzden savaşın iki taraf için durmasını bende çok istiyorum. İnşallah Vatan ve Millet için hayırlısı ne ise Rabbim onu nasip eder bizlere.Anaların yüreğine ateş düşürenin hesabını elbet sorumlu kişiler verir. Kimsenin hakkı yerde kalmıyor.

    Askerlik gönullu ve mesleki olmali demiştin,Ben başından beri zorla milleti askere almalarına karşıyım. Zaten gönülsüz askere giden Vatanını daha çok seveceğine sayıp sövüyor bu bir gerçek.Lakin zorunlululuğu bir kaldırsalar bence askere giden sayısı yüzde seksen düşer. Mesleki olursa verimli olacağını düşünüyorum.

    Otur adam gibi masaya, dertlerini ve isteklerini dinle bu insanlarin, orta yolu bulmaya calis! demişsin. Onlar dediğin Pkk terör örgütü. Pkk diyince bütün kürtleri ve ülkenin doğusunu işin içine karıştırmamk gerekir. Çünkü sen Kürt halkına sormayacaksın ne istiyorsunuz diye, onlara kalsa haklı olarak hepimizin istediği gibi kendi yaşam standartlarını yükseltmek olucak.Lakin karşına alıp masaya oturacağın bir terör örgütü istedikleri ise doğuda bir devlet kurmak.(senin kürt halkını ve pkk'yı ayrı tuttuğunu biliyorum. yazını okuyup bir yanlış anlamşılmaya sebep vermemek adına yazdım dostum.) Savaşarak çözüme ulaşılmıyacak bu bir gerçek müzakere ilede olcak iş değil bence ama umarım bir çözüm yolu bulunur.Yoksa daha çok gözü yaşlı ağlayan ANA dolu olacak.<(

    YanıtlaSil
  2. Bahsettigim bir teror orgutu, haklisin dostum. Hatta kurucularindan biri de hemsehrim bir Karadenizli. Eger biz-siz ayrimi yapmadan bahsettigimiz gruplari "bu topraklar BIZIM" felsefesine inandirabilirsek ve bunu inanarak soylersek eminim bircok sorun hallolacak.

    Su konuda sana kesinlikle katiliyorum: Bu Ulke'de yasayan tek etnik grup Kurtler degil. Laz, Cerkez, Abhaza, Kafkasyali Dagistanli, Ermeni, Rum ve daha niceleri. Eger Hukumet bugun TRT 6'yi aciyorsa, Kurdoloji kursuleri kuruyorsa diger etnik gruplara da ayni imtiyazi tanimak zorunda! Sosyal Devlet olmanin bir geregidir bu.

    Maalesef biz "aglamayan cocuga meme verilmez" sozuyle hareket edip insanlara "sus payi" verdigimiz icin bugun bu durumdayiz. Yani, tek dert sahibi olan Kurtler degil, kabul ediyorum.

    Anlatmak istedigim savasin bize bir getirisi yok, acidan baska. Demek ki bu masa basinda ya da "konusarak" uzlasmaya varilmasi gereken bir konu. Eminim ki ortak paydada bulusabilecegimiz bir nokta vardir. Her ne kadar gunumuz sartlarinda bu bir utopya olarak gorulse de...

    YanıtlaSil